power of habit

معرفی کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهینگ

به نام رفیق کسی که رفیقی برایش نیست…

 

در این پست قصد داریم تا یک کتاب فوق العاده عالی را برای شما دوستان عزیز معرفی نماییم که نام آن، “قدرت عادت” یا “Power of habit” اثر آقای چارلز دوهینگ است که به نظر ما بهترین ترجمه برای این کتاب در ایران اثر خانم پروین بیات است که از نشر هورمزد این خدمت را برای مردم ایران کرده است.

قدرت عادت

معرفی کتاب قدرت عادت

قدرت عادت بیانگر چرخه عادات افراد است که به شکل کلی برای تمامی افراد وجود دارد و به نوعی میتوان گفت که در این کتاب به اهرم رنج و لذت برای عادات افراد اشاره شده است.

نویسنده سرتاسر در کتاب مثال هایی ساده ولی کلیدی را آورده است که فرد با خواندن هرکدام از این مثال های میتواند پی به ایجاد شدن عادات خوب و بد خود ببرد.

در این پست سعی میکنیم تا به برخی از مثال ها و بخش های دیگر کتاب اشاراتی نماییم پس با ما همراه باشید.

به عنوان مثال افراد سیگاری هنگامی که عصبانی میشوند شروع به کشیدن سیگار میشوند و این عادتی است که تعداد زیادی از افراد سیگاری دارند.

ولی چرا اینگونه است.

جواب به همان چرخه عادات بر میگردد.

زمانی که شما به حال بد میرسید، مغز شما دنبال راهی است که شما را به حال خوب ببرد که میتوان این حال خوب را به اهرمی تشبیه کرد.

این اهرم میتواند سیگار باشد که شما را به حال خوب میبرد ولی آیا واقعا صرفا سیگار است؟ خیر عامل اصلی را میتوان نیکوتین دانست.

پس اینجا میفهمید که این اهرم رنج و لذت چه چیزهایی بوده است.

سپس می آیید و با جایگزین های مناسب مثل آدامس های نیکوتین دار و یا خوردن قهوه یا کاپوچینو این نیاز که نیکوتین بدن است را رفع میکنید.

این روند نزدیک به ۳۰ روز به طول مینجامد و این درحالی است که در کتاب های دیگر، مخصوصا کتاب های برایان تریسی گفته میشود که برای تغییر یک عادت ۲۱ روز زمان نیاز است و به تجربه میتوان گفت که ۳۰ روز هم منطقی تر و هم آسان تر است.

پس در این مثال در کتاب قدرت عادت فهمیدیم که برای تغییر این نیاز به ۳۰ روز زمان نیاز داریم که در ۱۰ روز ابتدایی ذهن مقاومت زیادی به آن نشان میدهد.

در این ۱۰ روز میتوانید قدرت عادت را که همان حس مقاومت شماست، خیلی خوب حس کنید.

در ۱۰ روز دوم ذهن با وجود مقاومت ها سعی در وفق دادن شرایط میکند اما هنوز مقاومت دارد و در ۱۰ روز پایانی مقاومت ذهن کم شده و از بین میرود و جایگزین شما به جای سیگار باقی میماند.

علاوه بر اینکه این عادت را ایجاد کردید و مثلا به جای سیگار به سراغ قهوه رفتید، میتوانید میزان قهوه را پس از گذشت مدتی کمتر و کمتر هم بکنید.

 

نمیتوانید عادتی را حذف کنید

در کتاب قدرت عادت به موضوع جالبی پرداخته شده است که خیلی از افراد به این موضوع آگاهی ندارند.

موضوع این است که شما نمیتوانید عادتی را حذف کنید آن هم با اینکه شما میتوانید عادتی را ایجاد کنید.

پس چه میشود؟

شما فقط میتوانید برای حذف عادات بد خود، آنها را جایگزین کنید و در مثال قبلی دیدید که ما قهوه یا آدامس های نیکوتین دار را جایگزین سیگار کردیم.

 

خلاصه

در ویدئوی زیر میتوانید به شکل خلاصه با عادات و کتاب قدرت عادت از زبان شاهرخ استخری آشنا شوید.

 

دانلود کتاب قدرت عادت

برای دانلود کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهینگ با فرمت PDF و با حجم ۴ مگابایت کلیک کنید.

 

امیدواریم که از این پست و مقاله و معرفی کتاب نهایت استفاده را کرده باشید.

برای خرید کتاب آموزش فتوریدین میتوانید به این لینک مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *